Vinkies.reismee.nl

The story so far

Bon dia!


We beginnen aardig op gang te komen hier op het mooie en vooral warme Curaçao. Nog niet veel tijd gehad om echt te genieten want er moet nog best wel veel geregeld worden.

Afgelopen donderdag, dag na aankomst, moesten we ’s morgens gelijk al de huurauto ophalen. Vriendelijke man hoor, de verhuurder, maar hij bleef maar kletsen. Totdat ik aangaf dat ik toch echt weg moest omdat we om half twaalf een afspraak hadden bij de bank. We waren op tijd! Zelfs twee minuten te vroeg. En na het zetten van zo’n honderd parafen en/of handtekeningen was dat ook weer een dingetje wat van de lijst afgestreept kon worden. Klein stukje hypotheek wat we nog nodig hadden geregeld, bankrekening geregeld, inboedel- en opstalverzekering geregeld. Het is ook overal hetzelfde, maar wel noodzakelijk.


’s Avonds was het tijd om lekker uit eten te gaan, want 33 jaar getrouwd! Dat was weer heerlijk en bij het toetje was er natuurlijk het gebruikelijke vuurwerk als afsluiter (zo’n sterretjes ding). Was wel lief en geregeld door Petra natuurlijk.


De vrijdag was uitpakdag, vier koffers met spullen die een plekje moesten krijgen in het kleine appartement. Op ons gemak spullen opgevouwen in de kast gelegd en andere zaken opgehangen. En zo kwamen we er achter dat er iets te veel warme kleren in de koffers waren gegaan. Was niet echt nodig geweest :-) De koffers hebben we maar buiten neergezet want anders hebben we helemaal geen ruimte in het huisje.

Dat brengt me gelijk op het verhaal van de inboedel die nog vanuit Nederland moet komen. Ik had altijd het idee dat het volume zo’n 30 kuub zou zijn. We waren vanuit Putte naar Zeeland verhuisd met 3 bakwagens, waarvan ik dacht dat die 10 kuub konden laden. Totdat de verhuizer dinsdags zei: Ik zit al op 30 kuub! En dat de verhuiswagen dus al voor bijna de helft gevuld was. Ik vraag: Hoeveel kan er in een bakwagen dan? Tja, meestal zo’n 20 kuub. Toen viel bij mij het kwartje. We hebben dus meer spullen dan dat we dachten. Gelukkig hoefden we dat niet allemaal mee te slepen en komt dat wel een keer deze kant op.


Op zaterdag moesten we nog de verplichte antigeen-test doen, allebei gelukkig negatief. Daarna hadden we een afspraak bij een garage (ik had al verteld dat we druk waren toch) om wat auto’s te bekijken. Hij had een paar zeer nette Chevrolet Trax-en staan. Auto’s bekeken en proefritten gemaakt en gelijk maar de beslissing genomen om er een te kopen. Er kon nog wat van de prijs af, dus weer wat geregeld. We krijgen de auto deze week nog. Is wel nodig want zonder auto is het niet doen op Curaçao.


Zondag was een rustige dag. ’s Avonds kwam een oud-collega, op vakantie hier, met zijn partner op visite. En zijn we lekker uit eten geweest bij “De Buurvrouw”. Dat gaat wel een favoriet restaurant van ons worden, denk ik. Lekker in de buurt (5 minuten) en heerlijk eten.


En gisteren, maandag, mochten we ons melden bij de Vreemdelingenpolitie voor onze Verklaring van Rechtswege, zeg maar de verblijfsvergunning. Wederom alle papieren in orde en we kregen een officieel stempel in ons paspoort. Nu rest alleen nog de gang naar Kranshi (soort gemeentehuis) om in te schrijven en dan zijn we echt officieel inwoners van Curaçao.


En zojuist komen we er achter dat er geen stroom is! Welkom te Curaçao! Maar er blijkt dus iets fout gegaan te zijn met de betaling en dan wordt je dus op een gegeven moment gewoon afgesloten! Vanmiddag met Petra dan maar naar het kantoor van AquaElectr om in persoon te betalen en dan wordt morgenochtend de stroom weer aangesloten (hopelijk). Gelukkig heb ik een powerbank mee en kan ik mijn telefoon laden, dat ding is best wel belangrijk op dit moment. Moet zoveel zaken regelen.

Het voordeel is dat Petra ons, als excuus een etentje aanbiedt bij … uiteraard “De Buurvrouw” Onder protest maar geaccepteerd. Deze "storing" bevestigd wel gelijk ons voornemen om zo snel mogelijk zonnepanelen te laten installeren en indien mogelijk ook gelijk "off-grid" te gaan. Dan zijn we ook niet meer afhankelijk van een electriciteitsleverancier.



Zo! Weer alles van me afgeschreven en jullie zijn weer op de hoogte.

Ajo!

Reacties

Reacties

Claudia

Heerlijk jullie verhalen. Toch nog een hoop te regelen.
En natuurlijk al een favoriet restaurant

Hanny

Succes met settelen ?

José U

Hoi hoi, leuk je verhalen, heb toch niks te doen verder lol.... Succes en ik ben benieuwd naar je Chevro :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!