Vinkies.reismee.nl

Een raar gevoel, toch wel een beetje.

Vrijdag 11 juni.


De titel van dit verhaal: Raar gevoel, toch wel een beetje.

Het dringt langzaam tot ons door dat we het echt gaan doen, wonen op dit eiland. Spijt van? Absoluut niet! Je rijdt nu toch anders rond hier, dit gaat je woonplaats worden etc. Dingen ontdekken, zaken uitzoeken. Hoe moet dit, hoe moet dat, ach, het houdt de geest bezig.
En natuurlijk, hier is het ook niet allemaal koek en ei. Er is veel armoede onder de lokale bevolking; de vele zwerfhonden, de infrastructuur is ook niet overal op zijn allerbest, maar daar moet je doorheen kijken. We gaan zeker kijken of we iets kunnen betekenen voor de lokale bevolking, er zijn genoeg projecten gaan. en verder: het klimaat en ons mooie huis maken een hoop goed.


In elk geval is de rust er; we hebben een huis gevonden! We kunnen iets afschalen. Niet dat er echte druk was, maar ja om nou nog een keer op een neer te vliegen was ook niet echt een optie. En gelukkig waren we het met elkaar eens dat het een prachtige plek is. Rustig gelegen in Grote Berg en toch ook zo in Willemstad. De andere kant op, naar Westpunt, is behoorlijk verder. Zo’n 25 kilometer, maar dan hebben we nog wat te ontdekken. Het nationale park schijnt erg mooi te zijn, straks tijd genoeg voor.

Deze vrijdag heerlijk genoten op het strand vanDaaibooi. Dat is vlak bij ons verblijf, maar straks vanaf thuis is het ook goed te doen, ik schat een kwartiertje en dan zit je op een rustig (bijna)bountystrand.


Omdat we nog wel een klein beetje hypotheek nodig hebben heb ik ‘s morgens een mail gestuurd aan een goed bekendstaand financieel adviseur (tip van de makelaar) maar ‘s middags was er nog geen reactie. Maar eens gebeld; bleek er een mailadres op de website te staan wat ze niet zo vaak gebruiken! Vond ik niet erg slim, volgens mij loop je zo klanten mis, dame! Maar niets van gezegd want we hebben haar nog nodig?Voor maandag afspraak gemaakt om te overleggen.
Al de tweede afspraak voor de maandag. De eerste is bij de veterinaire dienst. Want we nemen, natuurlijk, weer eens een hondje mee naar Nederland. Niet voor ons zelf hoor! Bumper is geadopteerd en wij zijn de reisbegeleiders. Dat hebben we voorPodencoworldook regelmatig gedaan. En zo wordt er weer een zwerver gered, ja toch?


Voor vandaag, zaterdag, staat er een bezoek aan Willemstad op de planning. Beetje de toerist uithangen, wat sightseeing doen en wat inkopen doen. Dus een relaxte dag.



Bonwikènt!


En ja, er zitten af en toe rare afbrekingen in mijn verhalen of rare spaties. Geen idee waardoor dat komt, ze blijven terugkomen. Sorry!

Reacties

Reacties

Dirk

Daalbooi is oké, probeer Porte Marie. Langs de kerk van Willibrord staat de bewegwijzering, volgens mij rolstoel vriendelijk, met een goede menukaart. Roel ij heb jou E-mail niet meer. Zou je indien je belangstelling hebt nog enkele tips kunnen geven.

Margreet

Mooi weekend. ?

Hilma

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ben er nog nooit geweest, maar het lijkt mij goed vertoeven daar!

Gretha

Ik kan het me helemaal voorstellen dat jullie even aan het idee moeten wennen, maar ik denk eenmaal als jullie er wonen dat snel genoeg een plaatsje heeft!
Nou veel plezier nog en weer de groetjes van ons!?

Marianne

Ik denk dat jullie een goede beslissing hebben genomen Je moet toch je dromen nagaan ???

Esther

Ik word er een beetje emotioneel van want voor ons is het ook niet zomaar iets dat jullie straks zo ver weg zijn. Maar we zijn heel blij dat jullie je droom kunnen verwezenlijken en ik weet zeker dat jullie daar een hele mooie tijd gaan beleven. Mucho felididat!!!!

Wilko

Oh ja, neem gelijk dat doosje mee ?. Zonder gekkigheid, veel respect voor jullie durf en doorzettingsvermogen. Alles ziet er veelbelovend uit.

Nicole

Wat leuk, het was al steeds jullie droom om naar een warm land of eiland te verhuizen!!!Een dikke
proficiat en het gaat jullie goed!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!