Vinkies.reismee.nl

Het is een feit!!!

Het is een feit mensen.

We hebben een bod uitgebracht op een huis hier op Curaçao en dat is geaccepteerd! Met andere woorden, binnen een paar maanden gaan we Nederland verlaten!

Vanmorgen kwam een appje dat ons eerste bod iets te laag was, dus er kwam eentegenbod. En na wat onderling overleg kwamen we tot de conclusie dat dat best een mooi bedrag was voor het huis. Ik had de makelaar even later toch aan de telefoon, dus gelijk maar ingestemd. En hoppa, de zaak is rond. Gelijk maar afspraak gemaakt om even wat zaken door te spreken.

Dehostshier bij deAirbnbvonden het ook leuk en we hebben samen gejuicht.

BN-er gespot!

Daarna moesten we nog even een boodschap doen, dus op naar de Centrum Supermarkt opPiscadera. Lekker dichtbij en het bleek een behoorlijk grote supermarkt met een ruim assortiment. Dus dat gaat de vaste winkel worden waarschijnlijk.
Ook gaan we uiteraard de marktjes en fruitkramen bezoeken, het leven is hier redelijk duur en zo steunen we de lokale mensen ook nog.

Ik liep in de supermarkt even terug om nog wat te drinken te pakken en zie een bekend figuur lopen, Barry Hay van de Golden Earring! Dus maar even aangesproken en na het even omlaag doen van mijn mondkapje (moet nog steeds) was daar weer de blik van herkenning. Was erg leuk. Hij weet uiteraard dat we met een fotoboek over de band bezig zijn en we hebben even leuk gekletst. Hij vroeg of we kwamen wonen op Curaçao, en daar kon ik bevestigend op antwoorden. Ja, net een huis gekocht op Grote Berg. “Dat doe je goed” zei hij met een aanvullende schouderklop. Met een“wehouden contact” afscheid genomen. Was een leuke bijkomstigheid van ons supermarktbezoek.

Bij terugkomst in ons huisje ‘s middags even watgechilled. En rond vieren zijn we naar “ons huis” gereden om wat zaken te bespreken met de eigenaresse en de makelaar.
Ze zei bij onze binnenkomst dat ze al bij de eerste bezichtiging het gevoel had gehad dat wij de kopers van het huis zouden worden. En ze heeft gelijk gekregen.

Na even te hebben zitten praten over hoe bepaalde zaken geregeld moeten worden hebben we nog een ronde door het huis gemaakt om even te kijken naar wat kleine gebreken. Allemaal niet zo schokkend en dan heb ik ook nog wat te doen, hè.

Het is een heerlijke plek met meer dan genoeg ruimte in huis en ook de tuin is ruim en geheel omheind. Dus de honden kunnen lekker rondlopen zonder dat ze weg kunnen.
En de tuin op zich is ook prima, veel groen en een gigantische cactus aan de voorkant en een palmboom. Dus we zullen weten dat we in de tropen gaan wonen.

Na het gesprek zijn we heerlijk wezen eten bij restaurant Bali, wat aan de ingang van onze wijk staat. Smaakte prima; daar ga ik wel vaste klant worden. Debbie is niet zo’n fan van Thais en ander oosters eten. Maar ze hebben ook steaks, dus dat komt wel goed. En anders eet ze maar een boterham?

Tot zover weer onze avonturen, virtuele mede-reisvrienden.

Het was een mooie dag!

Tot later maar weer; Roel & Debbie

Cora

Super leuk! Gefeliciteerd ?

Opa Wampie

Gefeliciteerd met de aankoop en ik wens jullie een geweldige tijd!!??

stef

gefeliciteerd! leuk dat jullie zo snel een huis hebben gevonden. een collega hier in Utrecht moet €120.000 boven de vraagprijs bieden om überhaupt een huis te kunnen krijgen.
de groeten aan Barry!

Yvonne Wingenbach

Wat ontzettend leuk voor jullie! Hartelijk gefeliciteerd met jullie huis en veel geluk daar!

Jody

Gefeliciteerd

Stefan

Gefeliciteerd man!!

Ann

Gefeliciteerd met jullie huis !! Gaat dus nu heel vlot allemaal ! Geniet ervan !

Vlemme

Echt fijn om te lezen dat het jullie gelukt is. Dit wordt ongetwijfeld top! Geniet ervan en nog veel succes met de verhuis..

Claudia

Yes!!!
Dat is snel gegaan. Geweldig jongens dat het nu gelukt is. Gefeliciteerd!!

John

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop. Dat het er maar goed vertoeven is.

R&J

Gefeliciteerd, dit is super snel gevonden. Nu komt er eerst een drukke regel periode aan maar daarna in alle rust genieten. Heel veel leef plezier daar straks en nu.

Hanny

Wat gaaf , gefeliciteerd met jullie stulpje.
Waar precies komen jullie te wonen ????

Marianne

Geweldig het is jullie zeker gegund Dikke proficiat

Fred

Dat hebben jullie snel gedaan. Gefeliciteerd.

Pieter Luijks

Van harte gefeliciteerd.
Wat gaaf dat je een leuk plekje gevonden heb.
Veel success.

Steohen

Leuk zeg. Centrum is idd een mooie ruime supermarkt

George

Geweldig voor jullie, gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe woonst en dan nog een van je idolen tegenkomen in de supermarkt....kan het nog beter.

Gerard ten Broek

Van Harte gefeliciteerd ???

Wilko

Gefeliciteerd, het gaat in een rap Vinkes tempo. Fijn dat jullie een mooie stek gevonden hebben. En een leuke buurman ontmoet in de supermarkt. Goede berichten en leuk om te lezen. Veel plezier nog.

Gretha

Yes!!? Het duimen heeft geholpen!!Wat ontzettend fijn voor jullie dat het gelukt is en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!! Wat een mooi prachtig tropisch huis zeg!! Ziet er mooi uit met die palmbomen!!
Wat zullen jullie daar een prachtig en mooi leven met de hondjes hebben!! Jullie hebben dit verdiend!!!
Nou heel, heel veel geluk en jullie kunnen over een paar maanden op jullie nieuwe stekkie gaan genieten!!
Groetjes van ons!!?

Albert Ouderling

... Happy Days Are Here Again.....
Well done!
Congrats.
Curacaose toestandtn hier....
27 C. op mijn kamer!!
Ruilen???
hhhhh
Methuselah

Elly Mulder

Wat geweldig. Fijn genieten in de tropen. ?Op een lang en gelukkige toekomst daar saampjes met de beestjes.
Liefs ?

Evalien.

Van Harte Gefeliciteerd.

René Penning

Leuk verslag Roel. Veel geluk en gezondheid daar.

Esther

Ontzettend leuk en ik wens jullie hele gelukkige, mooie tijden op Curaçao xxx

Hilma

Nogmaals gefeliciteerd!!!! Superfijn voor jullie!

Gerd

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Jullie hebben een prachtig huis gevonden ??
Ik wens jullie hele mooie tijden op Curaçao!! ???

Wil Vrijhof

Wat geweldig dat het allemaal zo soepeltjes verloopt. Proficiat met de aankoop van jullie mooie nieuwe huis; de foto’s beloven heel wat moois. Curacao is een geweldige place to be, en ik hoop dat jullie hier heel gelukkig zullen worden. Robert heeft zijn diensttijd op Curacao doorgebracht, en daarna zijn wij er zeker 6 keer op vakantie geweest. Heerlijk eiland!!! En het is wat Barry zegt: dat doen jullie goed!! Hopelijk tot ziens op Curacao!!! ?????