Vinkies.reismee.nl

Aankomst op Curaçao.

We zijn er! Beetje vroeger dan verwacht. Maar wel blij dat we er zijn. Het was weer een vlucht "out ofhell"met gillende en/of jankende kinderen. Erg fijn #not! Maar met snelheid door de douane, kom hier maar langs zei de douanier, terwijl al het volk door de controle moest, en wegwezen.Met een rolstoel “hepieder nadeel zijn voordeel” om met een bekende voetballer te spreken.

Omdat onzepickuper nog niet was hebben we maar een beetje rond gekeken op het vliegveld en alvast maar een beetje genieten van de temperatuur. Appje verstuurd dat we er al zijn. En gelukkig komt Chris ons snel ophalen, al met de ons toebedeelde auto voor de komende tijd. Chris is de partner van Sonia, woont al 8 jaar op het eiland, heeft thuis in Duitsland nog een hotel waar zijn moeder de scepter zwaait en hij op afstand deitonder zijn hoede neemt. Bijdehand gastje!
Sonia is ook een lieverd, zij is onze host bij deAirBnB. Leuk huisje hebben we tot onze beschikking. Simpel, maar voorzien van alles wat een mens nodig heeft, bed, douche, toilet en buitenkeuken.

Het enige nadeel is de doorgaande weg. Het is alsof de auto’s door je huisje heen rijden. Ze hadden zelf ook al het idee om het huisje naar de achterzijde te plaatsen. Wij zeggen: doen!
Na veel kletsen met deze heel vriendelijke mensen moest er maar eens gegeten worden. En wat doe je dan als Nederlander in den vreemde?
Je haalt gewoon friet met mayo bij Groote Berg patat?
De goede man heeft werkelijke alles wat de frietboer in Nederland ook heeft, tot en metmexicano’sen kipcorns. Lekkere vette bek dus ? Moet kunnen.

Toen maar eens slapen en uiteraard vroeg wakker, geen jetlag, maar wel even wennen aan het tijdsverschil van zes uur. Dus vrijdag waren we al vroeg wakker. Na enige tijd kwam Sonia bij ons zitten kletsen over van alles en nog wat en zo waren eralweertwee uur voorbij. We werden geïnformeerd waar we boodschapjes konden doen etc.
Dus maar eens op pad met onze Toyota, flinke bak, maar rijdt prima. En je hebt het wel nodig hier, de wegen zijn niet echt van goede kwaliteit. Dus een beetje opletten.

Alle locaties die Sonia had verteld konden we, ondanks de TomTom, niet gelijk vinden. Uiteindelijk vonden we eenCarefouren konden we wat boodschappen doen. Op de terugweg zijn we nog even bij Groote Berg, een dorpje, afgeslagen om naar een huis te kijken wat we op internet hadden gezien, konden we natuurlijk niet vinden. Dus maar terug naar ons huisje, Rest van de middag beetje chillen en lekker gebruik gemaakt van het zwembad. ‘s Avonds iets beter op de kaart gekeken en nogmaals naar het huis gereden op Groote Berg. Onmiddellijk gevonden! Konden natuurlijk niet binnenkijken, maar van buiten ziet het er prima uit, volgende week maar eens bezichtiging aanvragen.

Daarna hebben we heerlijk gegeten bij “De Buurvrouw”. Een restaurant aan de weg vlak bij ons. Was heerlijk, Debbie heeft zich helemaal vol gegeten (doet ze anders nooit) dus dat zegt wel wat ? En zo was de vrijdagookal weer voorbij.

Nu, zaterdag, gaan we wat huizen bekijken die een makelaar ons getipt heeft. En volgende week dan eensbinnenkijken. Nu dus alleen locaties checken.

Latersss

Wim

Veel plezier!

Esther

Even wennen maar het gaat jullie goed af. Veel plezier xx

Hilma

Heel veel succes met de huizenjacht! Komt vast goed!

Gretha

Weer een pracht verhaal over alles en nog wat! Het avontuur is voor jullie begonnen!! En zo te zien redden jullie je eigen wel!!
Veel plezier en veel succes met het bezichtigingen van de huizen! Hopen dat er iets tussen zit!
Nou de groetjes weer van deze kant!!
Doei, doei!?

Guido

Huizenjacht??
Vakantiehuis of gaan jullie daar wonen pensionado

Dirk en Magda

Zal je als ervaringsdeskundige ongevraagd belangrijke tips even. Op Curacao leef je de meeste uren buiten. Belangrijk is dat je terras op de wind staat. Dit zorgt niet alleen voor verkoeling, maar belangrijker, muggen houden niet van wind. Op een terras buiten de wind word je lek gestoken. Op Grote berg kun je goed wonen, doch er is weinig te doen. Wij vinden de omgeving van Jan Thiel de beste plek om je te vestigen. Rond het Spaanse water is het ook mooi, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan. Succes met zoeken.

Nicole

geniet maar met volle teugen !!!Veel plezier !!!Gr

stef

geniet van je verblijf daar!