Vinkies.reismee.nl

Australië, here we go (again)

  • G’day virtuele medereizigers.

Het is al weer een tijdje geleden dat er een pennenvrucht van mijn hand verscheen over onze reisavonturen. De laatste was in oktober 2017 toen wij in Amerika waren. Zijn we dan al die tijd niet op pad geweest? Want u voelt ‘m al aankomen natuurlijk, we zijn weer op reis , tenminste ik, Roel, ben onderweg naar Australië. Voor de mensen die het nog niet weten, Debbie is er al tijdje. 45 dagen! Ik heb ze afgeteld :-). Zijn we in de tussentijd dan niet op pad geweest? Echt wel!

In 2018 zijn we in Egypte geweest en waarschijnlijk ook nog enkele concertreizen die ik me nu even niet meer herinner. En in 2019 ook weer de nodige concertreizen naar o.a. Bergen in Noorwegen, Stockholm Zweden en Leeds in Engeland. Allemaal om dat bekende bandje, de Foo Fighters, te zien. En ook nog een trip naar Portugal (ons toekomstige thuisland als alles goed gaat). 

In 2019 kregen we ook bezoek van een oude bekende, Sylvia, die we al kenden vanuit de Golden Earring tijd, zij was op bezoek in Nederland vanuit Australië. En zo bekonkelden de dames later onderling, tijdens de nachtelijke (voor Debbie) chatsessies, dat Debbie maar eens moest komen overwinteren in het heerlijk warme Australië. Nou het lijkt me wel duidelijk, op 7 december vertrok Debbie geheel solo naar Australië. Ik had natuurlijk wel bedongen dat ik ook nog even een paar weken langs mocht komen.  Om haar op te halen natuurlijk (wink wink). Nee, alle gekheid op een stokje, in goed overleg hebben we dit besproken.  En Debbie geniet van het warme weer en dat kan ik me voorstellen en dat vindt ik heel fijn voor haar. Benieuwd of ze nog mee terug wil.

Ik zit dit verhaal te typen aan boord van een Boeing 777 van Emirates met nog een paar uur te gaan tot Dubai. Omdat we zo’n lange reis gingen ondernemen hebben we besloten om het eens op de luxe manier te doen en dus reizen we business class! Nou, ik moet zeggen: dat kan ik iedereen aanbevelen. Het kost wel wat maar dan krijg je ook wat. Wat is dat heerlijk reizen zeg! Vooral straks op het lange stuk van Dubai naar Brisbane (14 uur), alwaar ik daarna nog even een uurtje moet rijden om daarna Mama Syl’s kippensoep te mogen proeven. Die staat al aan in de slowcooker :-).

We vliegen nu boven de zuid-grens van Turkije en gaan zo over Iran richting de Emiraten. Geeft je toch wel een beetje de kriebels, als je weet wat er vorige week allemaal gebeurd is hier beneden.

Dus maar vol gas er over heen captain!

Debbie en ik hebben natuurlijk wel het plan om er nog op uit te gaan en nog een beetje van Australië te zien. Natuurlijk zullen we ook nog genoeg met mama Syl en haar zoon(s) ondernemen. We logeren bij Sylvia, dus voort wat hoort wat. 

In Queensland heeft men op dit moment niet veel last van de bosbranden al is het regenseizoen wel een beetje gaande. Het is immers aan het randje van de tropen, dus dat kun je verwachten. 

We zien wel hoe het gaat lopen. IK houdt jullie op de hoogte van onze avonturen. 

Verhaal geschreven dus ik ga eens proberen online te gaan. Want ook dat kan tegenwoordig in het vliegtuig, verbinding via de satelliet. Geweldig toch!

U hoort nog van mij en Deb uiteraard. See ya!

  • Nou, het verbinden lijkt niet echt te lukken. Ik zet het in Dubai wel online, al leest u dat nu pas ....

Reacties

Reacties

Claudia

Hele goede reis en fijne en gezellige weken in Australië

Ton en Ria

Een hele fijne reis wensen wij jullie en ...we volgen jullie weer.

Esther

Fijne reis en leuk je weer te kunnen volgen!

Heleen M

Ah we mogen weer mee op reis! Geweldig. Knuffel voor Deb en Syl straks!

Ann Zuidema

Wat vet cool Roel Ook ik zal jullie blijven volgen Veel plezier en geniet !!

Cok Viergever

Geniet er beide van, zal je volgen vanaf mijn luie stoel.

Margreet

Veel plezier samen.

John en Marianne

Hey Roelman,
Super sjiek zo'n business class trip.
Safe flight en voor je het weet heb je de Deb alweer in je armen.
Veel plezier daar en we gaan weer genieten van je schrijfkunsten.
XXX

Peter Ravestein.

Veel plezier beiden.???

Hanny

Enjoy??

Stef

Erg veel plezier en geniet ervan!

Ab

Hoi Roel en Deb, veel plezier in "Down Under". hopelijk heb je de lucifers thuis gelaten.
Vrgr, Ab

Mumma Syl

Zo ontzettend leuke tijd gehad met Deb .... veel gelachen, veel genoten en veel bij gekletst ... zo’n lieve meid ? ook zo fijn dat Roelie nu ook er bij komt .....yay ❣️
Na 40 jaar vriendschap, absoluut familie geworden ?
Ik hou ziels veel van jullie allebei ❤️❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!