Vinkies.reismee.nl

Een eigen huis, een plek onder de Californische zon ....

Alweer een paar dagen en vele kilometers verder.

Donderdag wilden we vanuit Monterey langs de kustweg, de β€œ1”, rijden richting Cambria. Leek ons een hele mooie route, dus ingetoetst in de Tomtom (wat ben ik toch blij met dat ding) en op weg. We reden goed en wel Monterey uit toen er borden verschenen dat de weg voorbij Big Sur, een plaats op de route, afgesloten was en dat er geen omleidingen beschikbaar waren. Na enige twijfel en wat op zoeken bleek dat de weg afgesloten was i.v.m. modderstromen en andere ongein. Dus maar weer terug naar Monterey om dan maar via de saaie highway te rijden. Het saai viel nog wel mee, het is toch wel een mooi landschap met veel heuvels en dalen en mooie vergezichten.

Aangekomen in Cambria was het even zoeken naar een geschikt onderkomen voor de nacht. Er was een keur van hotels en lodges voorhanden. De keuze viel op een van de laatste in de lange rij langs de kustweg. Bleek een goede keuze, kamer was erg netjes, nieuw, en erg mooi ingericht. Dat zag je er aan de buitenkant niet vanaf. β€˜s Avonds hebben we lekker gegeten bij een van de lokale restaurants. En daarna bij het hotel nog even lekker buiten gezeten bij het haardvuur. Lekker makkelijke vuurtje, knopje indrukken et voila: vuur!

Vrijdag zijn we maar gaan rijden en uiteindelijk in Oxran uitgekomen, we hadden er nog nooit van gehoord. Ligt aan de kust voor Los Angeles. Wederom in een Holiday Inn geslapen, dat is altijd goed. We moesten ook nog iets zoeken in een Hallmarkwinkel dus β€˜s middags er nog maar even op uit. Helaas had de winkel het item niet, dus daar moeten we nog even verder naar op zoek. Het liep al tegen etenstijd dus dat werd sushi! Debbie in een sushi-tent, kun je het je voorstellen :-) Maar ze heeft een mooi mootje zalm gegeten en ik een overheerlijke sushi, het was weer een plaatje. Bijna zonde om op te eten, zo mooi opgemaakt. Maar lekker toch gedaan.

Vandaag, zaterdag, was er een bananenfestival in Oxran, wat het nu precies inhield weten we nog steeds niet, maar we zijn wel even wezen kijken. Was maar vijf minuten lopen vanaf het hotel. We waren iets te vroeg en alle amerikanen stonden netjes in de rij te wachten totdat het open ging, netjes hoor. Op het festivalterrein waren allerlei standjes met uiteenlopende zaken, zoals van een asiel, de seasheppard, de marine, gezicht schilderen enz enz. En uiteraard kreeg je bananen!! En Debbie is nog op de foto gegaan met een Minion (bananaaaassss). Na enige tijd vonden we het welletjes en was het weer tijd om β€œOn the road” te gaan.

In eerste instantie wilden we richting Riverside, dat ligt in de buurt van San Bernardino (waar we a.s. zaterdag naar het popfestival gaan). Debbie was de hele weg bezig om een geschikt onderkomen te vinden. Maar bij een tussenstop hebben we het een en ander nog maar eens goed bekeken en werd de keuze gemaakt voor een woning van AirBnB, in La Habra Heights. Online geboekt en betaald! En dus op weg naar het genoemde adres. We waren er al iets voorbij dus moesten weer een klein stukje terug.

Op de heenweg hadden we in de buurt van L.A. ook al kennis gemaakt met de verkeersgekte hier. Wat een blik op de weg! Echt niet normaal meer, vijf zes rijen dik in beide richtingen. Rijdend en dan weer stilstaand, dus de rit duurde wel wat langer dan verwacht. Maar uiteindelijk kwamen we dan toch bij het huisje aan. Daar bleek dat we nogal onverwacht aankwamen, de eigenaresse was nog onderweg vanuit Parijs en de hulp was nogal overdonderd. Maar ze ging wel gelijk het huisje aan kant maken, want het werd gebruikt door een van de dochters of zoiets, of we even wilden wachten met honderdduizend excuses. En wij zeiden: β€œ Doe maar rustig aan. We hebben alle tijd.” Uiteindelijk mochten we naar binnen en hadden we ons eigen (tijdelijke) huis. Hoog tegen de heuvels in La Habre Heights. Eindelijk geen gesleep met koffers meer, hotel in hotel uit.
Snel de boel ingericht en nog even een hapje wezen eten.

Zojuist nog een bericht van de eigenaresse ontvangen, ook met excuses dat ze niet gereageerd had. Maakte ons niet uit, de huishoudster had goed voor ons gezorgd. We snapten wel dat het haar niet lukte vanuit het vliegtuig.

We zitten nu op een redelijk centrale plek dichtbij L.A.. Dus van hieruit kunnen we nog wel wat uitstapjes maken. Maar eens zien waar we de komende dagen allemaal uitkomen. We houden jullie op de hoogte.

Claudia

Rust! Veel plezier

Gretha van Loock

Nou jullie maken heel veel mee hoor!! Van hot naar her!! Maar goed zo zie je wel heel veel!!
Nu lekker rusten en genieten van jullie huisje!!
Heel veel plezier en geniet er maar lekker van!!
Groetjesssss