Vinkies.reismee.nl

Thuis!

Thuis

1 december

Zo vrienden, meelezende reizigers. We zijn weer thuis! Na nog een heerlijke dag in Adelaide doorgebracht te hebben met prachtig weer (tegen de 30 graden), shoppen en heerlijk eten was de tijd weer aangebroken om de spullen in te pakken en de thuisreis te aanvaarden. ‘s Avonds al zo veel mogelijk ingepakt en ‘s morgens de resterende spullen erbij gestoken in de koffers. Met de taxi naar het vliegveld, met een hele aardige indiase chauffeur (met tulband) en dat prachtige engels-indische taaltje. Bij het inchecken gevraagd of er een wat betere stoel voor Debbie beschikbaar was, en ook dat lukte. In elk geval voor het stuk naar Singapore. De vlucht werd uitgevoerd met een Airbus A330, een iets betere kist dan het barrel waar we mee vanuit Singapore naar Sydney gevlogen zijn aan het begin van onze reis. We hadden al gehoord en gelezen dat er in Singapore de mogelijkheid bestond om een, gratis, bustour te doen door de stad. Bij de gate stond netjes een pusher te wachten om ons op te vangen (en om Debbie te duwen), dus die hebben we gevraagd ons naar de plek te brengen waar die bustour geboekt kon worden. Zat een erg druk doende meneer achter de balie die ons heel veel instructies gaf en onze gegevens noteerde. En met de strikte opdracht om er om vijf uur te zijn. Nou, dat ging ons wel lukken. Beetje rond gekeken op het vliegveld; we waren om 15:00 uur geland, dus de tijd vloog voorbij. Na het melden werden we door een andere gids meegenomen naar een andere terminal alwaar meer mensen stonden te wachten. Daar kregen we een ander gids, een dame, die ons ook weer voorzag van de nodige instructies. Moest wel allemaal strak en duidelijk zijn omdat we op een eendaags visum Singapore in zouden gaan. In de bus kregen we het nodige te horen over het ontstaan van het stadstaatje. en dan ineens zie je dat beroemde gebouw met die grote tuin bovenop, nou tuin, het lijkt wel een heel bos. We werden aan de overkant van de haven gedumpt en moesten ons na twintig minuten weer melden bij de bus. De tijd gaf ze ook nog eens overduidelijk aan op een lullig kinderklokje, zo dat de niet-engels sprekende russen ook begrepen hoe laat ze er weer moesten zijn. Niet op tijd terug was pech hebben, mocht je een taxi terug nemen naar het vliegveld (op eigen kosten!). Tweede stop was bij de Gardens; onderweg daar naar toe reed er nog iemand tegen de bus aan of de bus reed iemand aan. Er klonken duidelijke schampgeluiden in elk geval en de mensen achterin de bus konden zien om welke auto het ging. Er werd even gestopt en na een hoop gedoe bleef de reisleidster op de plek van de aanrijding en wij werden in de Gardens gedumpt; 19:10 klaar staan! Aan de bus was trouwens weinig schade te zien. De Gardens zagen er mooi uit, veel kerstsfeer. Singapore was ook heerlijk warm, alleen was de luchtvochtigheid erg hoog en dat merkte je wel. Was best wel benauwd daar. We stonden al weer netjes te wachten toen de bus er weer aan kwam. De reisleidster was er ook weer bij en het war geregeld met de tegenpartij. Weer terug op de luchthaven zijn we nog even wat wezen eten en daarna zijn de dames nog weer even wezen shoppen. En toen was het tijd om te boarden. Tijdens het daaropvolgende taxiën meldde de gezagvoerder dat er technische problemen waren en dat we terug gingen naar de gate. Het schijnt dat ik er weinig van mee heb gekregen want ik heb lekker liggen pitten, vertraging van een kleine twee uur! En de vlucht duurt al dertien uur! Bwèèèhh, maar ja het is niet anders, het moet wel veilig zijn! Dus we landen pas tegen half negen vanmorgen. En ineens ben je dan weer terug in ons koude kikkerlandje, brrrrr. Was even wennen, maar goed dat het niet zo koud was als vorige week. Afscheid genomen van ons reismaatje Samantha en daarna wachten op de bus die ons naar vd Valk zou brengen, waar ons autootje stond te wachten. Gauw de spullen ingepakt en op weg naar huis. En rond twaalven waren we weer thuis, de hondjes waren helemaal door het dolle heen natuurlijk. Ze bleven maar blij om ons heen draaien en springen, altijd weer fijn om te zien. De oppassers hadden goed voor ze gezorgd en er stond ook nog stoofvlees voor ons gereed om ‘s avond op te warmen! Dus daarstraks lekker hollands prakkie gegeten en dan ben je dus weer echt thuis.

We hopen dat jullie, door het meelezen, net zoveel genoten hebben als wij in het echie hebben gedaan. En we kunnen het iedereen aanraden, het is een eindje vliegen, maar ga, als het kan, absoluut eens naar Australië. Een prachtig land.

Inge Moenssens

Hey Roel, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. En ik heb echt genoten van je reisverhaal, mag je nog doen! Enne.. je hebt me wel warm gemaakt voor Australïe! :-) Tot ziens op de piste of 't Moretusbos!

Esther

Welkom thuis maar weer!

albertos

De dagboekschrijver laureaat is veilig thuis, samen met Debbie (en nichtje natuurlijk).
Oost West, .....enz.
Meegenoten van jullie omzwervingen in het land van Oz.
Zoals veel anderen, ongetwijfeld.
Job well done, mate!
Sterkte bij het oppakken van de dagelijkse draad.
En tot de volgende reis.

PS: Jammer dat Oz zo ver is en de reis lang, vermoeiend en niet goedkoop.
Je gaat er niet zo maar voor een paar weken of zo heen.
Anders zouden er wel meer in je sporen volgen.

els

Welkom thuis .
heb genoten van jullie verhalen.
fijn dat jullie Samantha hebben mee genomen.
zijn jullie nog van plan om weer terug te gaan naar verwachting Australië???
groetjes