Vinkies.reismee.nl

Raar is het!!

Het klopt niet, het is raar....

Zondag 27 november 2016

Vreemde titel? Niet echt hoor, voor ons Europeanen. Ik zie mijn loopmaatjes, op foto’s, in winterkleding. Dat klopt met ons gevoel van aankomende kerst. En hier in Adelaide was het vandaag 25 graden en de mensen zijn kerstinkopen aan het doen en de hele stad ademt kerstsfeer uit. Het klopt niet, het is raar…

Maar ach, we nemen het maar op de koop toe, het weer is eindelijk heerlijk warm. We genieten nog even van de laatste paar dagen van onze reis. Gisteren zijn we, mede door een aanlokkelijke folder naar Port Adelaide gereden. Het was er behoorlijk rustig, dat had al een waarschuwing kunnen zijn. Er was namelijk niet echt veel te doen. De dames zijn een beetje gaan winkelen in een beetje aftands winkelcentrum en ik ben naar een luchtvaartmuseum geweest.

Het museum was wel leuk opgezet, al was het erg klein. Alle vliegtuigen stonden over elkaar heen, de groten uiteraard over de kleintjes. Jullie snappen wel wat ik bedoel. Was wel goed om te zien dat er ook een Fokker F27 aanwezig was. Onze eigen trots. De staf was wel spraakzaam en vonden het leuk dat ik veel belangstelling toonde en toen ik foto’s liet zien van de Catalina was het ijs gebroken. Ze vonden het prachtig toen ik vertelde dat ik van de zomer mee gevlogen had. Moest vertellen wat ze daar deden in Lelystad. Ook grappig was dat er twee vliegtuigtypes aanwezig waren die voorkomen in een boek wat ik nu aan het lezen ben. Een was nog maar net binnen! Toeval?

Daarna heb ik de dames opgezocht, die waren ook bij een adoptiewinkel geweest, voor katten! Ik moest natuurlijk ook even mee om te kijken, tja, het was weer cute-ness all over. Maar goed dat we ze niet mee kunnen nemen :-)
Gezien het feit dat het ons erg tegenviel zijn we maar teruggegaan naar de camping en hebben de rest van de middag en avond lekker gerelaxed. Eten bestond uit zelfgemaakte hamburgers, we konden er weer tegen.
En vandaag, zondag 27 november, zijn we op tijd opgestaan om naar het hotel te gaan. We hebben de laatste drie nachten maar besloten om lekker in een hotel te gaan bivakkeren. Dus het was de boel een beetje opruimen en alles wat nog bruikbaar was weg te geven aan een paar aardige mensen op de camping. Zoals te verwachten wilden ze het eerst niet aannemen maar na enig aandringen accepteerden ze het toch. No worries!!
Toen zijn we naar het hotel gereden, we waren natuurlijk veel te vroeg om al naar onze kamer te kunnen. Ik heb al wel vast ingecheckt, konden we nadien gelijk naar boven. Toen zijn we maar met de (gratis) tram naar het centrum gegaan. Ritje van een klein kwartier. Adelaide blijkt een hele mooie stad te zijn, heel ruim opgezet en veel mooie gebouwen. En er is een hele brede winkelstraat! Met allerlei soorten van winkels en winkeltjes, bekende ketens en minder bekende. Dus van alles wat. Er zijn nog de nodige souvenirs aangeschaft en uiteraard hebben we nog wel wat gegeten (sorry buuf Nicole :-) ). Toen we zat waren hebben we de tram terug genomen en ingecheckt. Kamer is redelijk ruim, alleen een beetje shabby. Men is nog druk aan het renoveren, maar voor het geld verwacht je eigenlijk beter. En het balkon zit onder duivenpoep, lekker fris. Toen Sammy en ik de spullen uit de camper aan het halen waren bleek er zelfs een duif bij Debbie in de kamer te zitten! Lekker dan.
De camper was vrij snel leeggehaald, gelukkig hadden we even een trolley geleend anders hadden we wel een paar keer moeten lopen. Gelijk maar even uitgezocht wat we nog nodig hebben en alvast een koffer ingepakt, dat scheelt dinsdagavond weer. Gegeten hebben we in het hotel, maar dat was, achteraf, niet zo’n goed idee. Was niet echt een goede maaltijd. Andere dagen maar in de stad eten!
Nu nog even badderen en dan proberen te slapen. Want het is ook nogal luidruchtig in de kamer. Lijkt wel of we naast de machinekamer liggen, en dat op 5 hoog. Vrees dat de recensie van dit hotel, wat ons betreft, niet goed gaat worden. Wat, ik weet het wel zeker! Good night, friends.

Margreet

Alles gelezen, mooie reis geweest, de laatste dagen zijn dus ingegaan. Misschien toch een ander hotel zoeken? Beetje rust zou wel prettig zijn toch. Anders moeten jullie thuis uitrusten, haha nog fijne dagen.
xxx

"old geezer in de buurt"

Leuke rapportage weer....
Jammer van dat hotel...beetje schandalig eigenlijk...die duif!
Rapporteren Adelaide City Council; Tourist Dept.?
Gelukkig wat warmer.
Begrijp volledig dat niet X-mas gevoel (uit ervaring).
Verwacht jullie gebruind en wel terug...next week.
BuumAl

Nicole

Weer leuk om te lezen!!Misschien beter een ander hotel zoeken.Geniet nog van jullie laatste dagen vakantie!!Roel volgens mij ben je tien kilo zwaarder geworden met al dat eten!!!Tot volgende week in Putte! Groetjes .

Myriam

En ineens is er al weer sprake van de terugreis! Heb genoten van jullie reiservaringen en wens jullie een veilige terugreis. Wel jaloers dat jullie eventjes heel dicht bij onze jongste dochter in Singapore zullen zijn! t
Tot gauw in het zonnige, winterse Putte. Het rijmlaagje op jullie dak is intussen ontdooid! Groetjes!

Esther

Goeie reis naar huis! x