Vinkies.reismee.nl

Sydney

Sydney …. en niet zo’n goed begin!

Vanmorgen waren we op tijd wakker, kan ook niets anders met al die tijdsverschillen. Lekker bij de buren van het hotel wezen eten. Restaurant gerund door aziatische mensen, zoals zoveel zaken hier. De plek waar wij zaten deed ons twijfelen, zijn we nu in Sydney of in Tokyo. Het leek in elk geval wel Chinatown.
Toen was het tijd om naar de ophaalplek voor de camper te gaan, wederom behoorlijk stuk terug richting het zuiden. Afijn, camper bleek van hetzelfde type als dat we twee jaar geleden ook al mee hadden gereden, dus die bleek redelijk bekend (al zal zo blijken dat ik niet alles had onthouden).
Nadat we alle formaliteiten hadden afgehandeld en de koffers hadden ingeladen konden we gaan rijden naar onze camping. Een oude bekende, want we hebben er twee jaar geleden ook gestaan. En maar een tien minuten verder op. Dus we draaien met het bakbeest de camping op; ik let op rechts en niet op links. En daar stak net een boom over! De camper schampte er langs, dat ging nog goed, maar we hadden (hadden) ook nog een zonnescherm aan de zijkant. En die kon al dat geweld niet aan, dus die kwam er af. Hele camping gelijk in rep en roer. Maar ze kwamen wel helpen, die Aussies, dat dan weer wel. Schade bekeken, dat ging niet goed komen, dat scherm was afgeschreven, dat kon je al wel bijna zien. Na een beetje van de schrik bekomen te zijn, gebeld naar Apollo-campers over wat te doen. Schadeformulier invullen, foto’s maken enzovoort. Hoop geregel dus. Ook al het reisburo in NL geïnformeerd, gelukkig zijn we goed verzekerd. Dus dat zal allemaal wel goed komen.
Nadat we een beetje gesetteld waren, de koffers maar niet uitgepakt voor het geval we een vervangende camper zouden krijgen, zijn we toch maar even richting Sydney gegaan voor wat sightseeing. Daar kwamen we immers voor. Richting Circular Quay. Dat is toch wel het mooiste, het Opera House en de Bay Harbourbridge. Sammy vond dat ook wel heel indrukwekkend en bijzonder om hier gewoon te zijn. We zijn een stukje rond wezen wandelen en bij het Quay-restaurant werden we wel een beetje ziek: we zagen dat er opnamen gemaakt waren voor Masterchef!! Iets wat wij altijd volgen! Men was de boel aan het opruimen, dus dat was wel jammer dat we dat gemist hadden. Ik kreeg een verwijt naar mijn kop dat ik dan maar niet tegen bomen aan moest rijden. Zo aardig zijn de dames dus tegen mij. Maar helaas, gemist dus. Toen maar weer terug naar Miranda, een voorstad van Sydney waar onze camping is. Doen we met de trein, kleine veertig minuten, dus best wel een aardig stukje.

Wilko

Gelukkig niets ernstigs. Goed uitkijken en veel plezier de verdere reis. Groetjes Wilko

Debbie

Veel foto's maken hè Roel.
Dan kun je volgend jaar er ook bij hangen.
Enjoy the trip en verder geen bomen meer bang maken hè ????????

Nicole

Dat was zeker even schrikken !!!
Gelukkig niets ernstig !!
Groetjes!!