Vinkies.reismee.nl

Al weer op het Zuidereiland!

Zaterdag in Wellington was er één om een beetje door de stad te wandelen (niet te ver). En wat rond te kijken. We zijn's morgens richting de stad gewandeld met de bedoeling om de kabeltram te nemen die tegen één van de heuvels omhoog gaat. Er kwam een vriendelijke meneer op ons af of dat het allemaal lukte, bleek een stadsvrijwilliger te zijn. En die maakte ons gelijk wegwijs met een kaart en tips. Beste manier om naar de kabeltram te gaan was; of de bovenleiding van de bus te volgen of met de bus te gaan. Nou, die keuze was niet moeilijk, en voor 4 dollar gingen we lekker met de bus. Dat scheelde weer een stuk lopen. De kabeltram bracht ons zo'n 160 meter boven Wellington en de heuvel bood een prachtig uitzicht over de stad. Er was ook een botanische tuin, maar aangezien alles wat groeit en bloeit bij ons aangezicht meestal dood gaat, hebben we daar maar niet rond gekeken (was overigens ook veel te hobbelig). We zijn na enige tijd weer met de kabeltram naar beneden gegaan en via de kades terug gewandeld naar het hotel. Later in de middag hebben we een bioscoopje gepakt en daarna lekker gegeten. Het restaurant zat in dezelfde locatie als de bioscoop dus dat was een makkie. Debbie aan de steak en ik spare-ribs. Smaakte prima, we konden geen pap meer zeggen. Dus als toetje werd het ijs en chocoladetaart. Burp!

Zondagochtend (vandaag dus) was het vroeg dag, want we moesten met de veerboot mee, naar het Zuidereiland. Dus de wekker op half zeven gezet om om half acht bij de boot te zijn (dat was de inchecktijd). We waren netjes op tijd en inchecken en de boot op rijden ging op rolletjes (mooie woordspeling 'ey?!).

Precies om 08:30 vertrok de boot voor de reis van zo'n 90 kilometer; dat betekende drie uur en een kwartier varen. Onderweg mooi uitzicht over het Noordereiland en al het gebergte en na enige tijd voer de ferry een fjord van het Zuidereiland binnen richting Picton. We bleken vijf minuten te laat zijn aangekomen; schande!. Toen was het weer van de ferry af rijden en reden we door Picton richting Nelson; onze volgende bestemming. Was zo'n 130 km, door wederom een gevarieerd landschap.

De brem staat hier in bloei, dus hele berghellingen kleuren geel, tot boven aan toe. Mooi gezicht. Tegen het einde van de rit gingen we weer een heuvelrug over met prachtige vergezichten en vele haarspeldbochten. Stuur met twee handen vast houden en goed opletten is hier een must.

En toen reden we alweer in Nelson, en er door heen. Want ons motel ligt in Richmond. Een plaatsje net buiten Nelson. Een motel heeft meestal alleen kamers op de begane grond, maar deze had er ook wat op de eerste verdieping. En uiteraard was er zo één voor ons geboekt. Ik vroeg of er ook nog wat op de begane grond beschikbaar was; dat was wel zo maar dan moesten we bij betalen. De eigenaar stelde voor om de beide opties even te bekijken. Nou dat was snel beslist, voor 50 dollar extra namen wij wel de suite op de begane grond! We hebben dus nu de beschikking over een keuken, badkamer (met bad). twee slaapkamer, twee tv's zwembad enz enz. Dus dat is het geld wel waard. Allebei waren we behoorlijk verrot van het vroege opstaan, en de trip, dus maar even een lekker tukje gedaan (dat kunnen wij wel deze vakantie). En nu net weer wakker, rond 17:30 uur locale tijd. Zo maar eens kijken of de tip van de eigenaar v.w.b eetgelegenheid een goede is.

Jullie een prettige zondag toegewenst. En @Rubin van harte gefeliciteerd!!

Roel & Debbie

Nicole

Jullie hebben al wat gezien op deze reis,en zo te lezen genieten jullie er met volle teugen van!!
Groetjes!!

Nicole

Mooie foto's

Laurens

Mooi he, dat Nieuw Zeeland. Pas wel op: op het Zuidelijke eiland ga je de mooiste natuur zien die je niet eerder gezien hebt. Geniet er met volle teugen van, het is zo voorbij die vakantie! En pas op voor de bergen van Lord of the Rings (voor zover het jullie interesseert) :)

Wilko

Bedankt Roel, ja wij zijn nu Rubin zijn 10e verjaardag aan het vieren. S is ff taart aan het halen en heb ik even tijd om je log te lezen. Fantastische ervaring daar hoor. Groetjes S en mij

Gretha

Hoi,hoi,
Ja wat valt hier nog op te zeggen!!!
Elke keer die fantastische verhalen en hele mooie foto,s!!
1sing is zeker!! Jullie genieten er met volle teugen van en hou dit vol, voor je het weet is al dit moois weer voorbij!!
Dus veel plezier en geniet er van!
GroetjesXXX

Myriam

Dag Debbie en Roel
Als blinde passagier reis ik ook nog steeds van plaats tot plaats met jullie mee.Toch weer eens even een reactie plaatsen om te vertellen dat ik mee geniet van jullie vakantieverslagen en- foto's. Take care and enjoy!