Contrasten

Contrasten Vanmorgen zijn we maar weer snel vertrokken uit de protserige goudkust (Gold Coast) van Australie. De camping waar we zaten was bijna een soort thema-park (die zitten hier ook nog al veel: Wet & Wild, Six flags enz). We dachten dat de rit langs de kust wel mooi zou zijn. Maar het was een en al protserige, enorm hoge, flatgebouwen wat de klok sloeg. Er stond wel een locatie in de gidsen waar het wat rustiger leek, maar dat bleek uiteindelijk ook niets te zijn. Wel hebben we nog even op een mooi uitkijkpunt gestaan; bij het Thomas Cook memorial. Welk dorp dat was? Ik weet het niet meer, jullie mogen het op Google opzoeken. Vanaf dat punt had je uitzicht op de Gold Coast, het leek Manhattan wel. Dus we hebben de bestemming gewijzigd in iets wat we al eerder gelezen hadden, Springbrook. Hoog in de heuvels gelegen. Moesten een klein stukje terug richting Brisbane en dan linksaf de heuvels in. Gelijk was het rustig op de weg en mooi. Er liep een prachtige weg slingerend naar boven toe, met hellingen van 8 tot 9 procent en dat voor zo'n 35 kilometer. Prachtige vergezichten hier. En er waren zelfs wielrenners, Kees Jacobs, onderweg naar boven op 600 meter. Wat een contrast met die Gold Coast. Op sommige plekken was het zo smal dat je op je tegenligger moest wachten. Maar het was goed te rijden allemaal met onze RV. Bovenop gekomen hebben we nog even een waterval bekeken en van het uitzicht genoten. Daarna was het tijd voor een bakkie met iets er bij. Debbie had scones met slagroom en aardbeienjam. Ook twee wilde papagaaitjes vonden dat wel interessant, die zaten op de rand van haar bord van al het zoets te snoepen. Brutaal als de nacht waren ze. Op het terras hebben we uitgezocht waar we heen wilden gaan. Het werd Lennox Head, aan de kust. Kleine 140 km. rijden. Ging ook weer prima, je merkt dat het hier wat dichter bevolkt begint te worden op minder dan 900 km van Sydney. Mooie stukken snelweg, de M1, de door het prachtige landschap slingert. Mooie vergezichten links en rechts over de heuvels en hier en daar een glimp van de oceaan. Onze TomTom (onmisbaar) wist weer feilloos de weg te wijzen en rond half vijf (nu wel zomertijd) waren we op bestemming. Staan op een rustig plekje helemaal achteraan op de camping. De camping is aan de oceaan en aan Lake Ainsworth. Erg rustig, dus dat vinden we wel weer fijn. Nu nog even beslissen of het uit eten wordt of koken (ik weet het wel). :-) Tot later, R & D