Vinkies.reismee.nl

Het kan niet op!!

Ik ben nog vergeten te vertellen dat we woensdagavond ook nog eerste rang zaten bij de maansverduistering. Bij jullie in Europa was die niet te zien, nanananana. We zaten voor onze camper het hele gebeuren te volgen, van begin tot bijna eind. Want het duurde nogal lang en wij vielen om van de slaap. Dus de terugkomst van de maan hebben we niet gezien, maar dat zal best wel goed gekomen zijn. Terug naar de dag van vandaag, zaterdag 11 oktober. We hadden online geboekt voor een dagtocht met een boot om ja ja walvissen te spotten!! We werden om negen uur keurig netjes opgehaald bij onze camping. Na enige informatie te hebben verstrekt koos de kapitein het ruime sop. En na een uur of wat was het al bingo! Onze eerste echte walvissen gezien, een moeder en haar kalf. Jammer dat je alleen maar een stuk van de bovenkant kunt zien, maar desalniettemin een fantastisch gezicht. De camera maakte overuren en ik was blij dat ik mijn telelens bij me had. En tja, sorry, het uploaden van foto's is niet echt een succes. We voeren nog een stuk verder en daar waren in de verte nog een paar walvissen druk bezig, ze dreven op hun rug om zichzelf af te koelen, vertelde de kapitein. Gigantische vinnen staken op uit het water. Fantastisch gezicht. De kapitein was zelf ook erg enthousiast en wist erg veel over de walvissen te vertellen. Wat weer een belevenis. Ook was er genoeg te eten en drinken aan boord, altijd fijn. Op de terugweg kwamen we nog weer een "pod" tegen, zo noemen ze een groepje walvissen. We voeren zelf bijna over een heen! Die kwam wel erg dicht bij, helaas stond ik net aan de verkeerde kant. Ook nog een aantal dolfijnen zien springen en er kwam nog een schildpad voorbij zwemmen ook. Money well spend, zullen we maar zeggen. Rond vijven waren we terug op de campsite, alwaar het happy hour was. En het leuke was dat de winnaars van My kitchen rules 2013 (tv programma) uit dit plaatsje komen en hier aanwezig waren. Ze stonden zelfs worstjes te barbequen. Ik heb nog met beide een handje geschud en een praatje gemaakt. Ze vonden het erg leuk dat de show ook in Nederland zo'n succes was. Wij vonden het op onze beurt vond het erg leuk hen in levende lijve te zien. Dat verwacht je toch niet. Ze doen hier een soort campingtour voor een aantal bedrijven. Ook olympisch zwemkampioene Brooke Hanson was er ook en die vertelde aan het eind een mooi verhaal over hoe ze in Amerika de Amerikanen hadden verslagen op de estafette. Begenadigd verstelster, de zaal hing aan haar lippen voor zo'n inside story. En aan het einde van haar verhaal natuurlijk een groot applaus en Aussie Aussie Aussie werd gescandeerd. En wij maakten het allemaal weer mee!! Wederom een topdag dus.

Ank

Wat leuk joh al die B.Ners ,en Roel je moet verhalen schrijver worden tis leuk om allemaal te lezen!! Nog veel plezier.
Groetjes Je-zus

Nicole

Mooi he die walvissen,prachtige dieren.
En die dolfijnen!!
Leuk dat jullie er gezien hebben,vaak zie je ze niet.
Geniet er maar met volle teugen van.
Groetjes Nicole

Henk

Howdie Bro, mag ik weer terug op de mailinglist. ;-) Ik miste de verhalen al, heb even je blog opgezocht. Blijf ik ook op de hoogte.

Gretha

Hoi hoi,
Wat een top vakantie zeg! Walvissen, dolfijnen!!
Wat een belevenis zeg!!
Staat weer voor altijd in jullie geheugen gegrift!!

Geniet er lekker van. Groetjes XXX

Esther

Misschien even een watsapp fotootje van de walvisjes? Please!!!