Vinkies.reismee.nl

Here we are again, mates!!

Sorry mensen, we zitten in de middle of nowhere vandaag, dinsdag 6 oktober, Dit verhaal zal dus veel later te lezen zijn. Al hebben jullie niets aan bovenstaande regels want jullie lezen het toch nog niet. Of draaf ik nu door? Laatste verhaal was over het mooie strand, dat hebben we dus al weer achter ons gelaten. Maandag zijn we richting Airlie gereden, flink stuk was dat, paar honderd kilometer. Onderweg ging er nog een alarm branden in de auto, er bleek een koplamp defect te zijn, dat viel dan nog weer mee. Bij het vervangen kwam ik er achter dat bij een vorige vervanging men vergeten was de borging terug te plaatsen, dus die lamp schijnt alle kanten op. Vandaag maar even ductape gekocht om het te fixen. En deze bak lust ook wel een beetje diesel, al is die redelijk goedkoop, een euri de liter. En met de cruise-control aan, loopt hij nog wel redelijk zuinig voor 6 ton aan gewicht. Deb had onderweg wat gelezen over dat je je met de camper naar een eiland over kon laten zetten in een havenplaatsje naar een eiland. Maar dat had ze verkeerd geinterpreteerd, men bedoelde dus kampeerders. Dus dat feest ging niet door, we gaan niet kreperen :-). We zijn daarop een dorpje terug gereden, Debbie durfde niet op een mooi plekje wild te kamperen. Had ze ook wel weer gelijk in, als je weg gestuurd wordt moet je in het donker weer naar een camping zoeken.  De camping waar we terecht kwamen was behoorlijk groot en natuurlijk heb je bekijks als je aan komt rijden en je moet achter uit je plekje in steken. Maar wat ze niet weten is dat we een achteruitrijcamera hebben, dus dat ziet er stoer uit hoe ik dat bakbeest er achteloos in parkeer met wat gidsen van Debbie. Het installeren is al routine geworden. We hebben goed geslapen de nacht van maandag op dinsdag, moe van de lange rit. En natuurlijk weer vroeg wakker, half zeven! Dus maar gelijk ontbijten, en dat was dan wel weer leuk. Want er zaten nogal wat witte vogels, soort papegaai. En die kwamen even kijken of er nog wat te snaaien was. Op de rand van mijn bord zaten ze op een gegeven moment, en op mijn arm. Zo tam dus. Was wel leuk en ook nog een roedel eenden er bij. Drukte van jewelste. En om 7:45 reden we al weer. Richting Armstrong beach, kleine 200 kilometer. Rit ging lekker en na een boodschapje doen in Mackay waren we hier rond elven. Bleek een echte laidback camping te zijn. Heel klein en weer aan het strand. Routineus de boel opgezet en relaxen. Want telefoon en internet: geen bereik hier! 's Middags nog even naar het strand geweest, maar het water was een paar honderd meter terug getrokken vanwege eb. En druk dat het op het strand was: wel zeker vijf mensen gezien in de verte.... En onze buurman met zijn kleine hondje, hij was krabben aan het vangen, vertelde hij. Om later als aas te gebruiken om grote krabben te vangen. Bij het inchecken had de baas ook nog verteld dat er laat in de middag een drankje gedronken werd en dat ik welkom was. Ik vroeg ook nog of er gezwommen kon worden in de oceaan hier. Nou, als ik van rifhaaien en stingers hield, en van een uitdaging, dan zeker doen.  Later in de middag een colaatje mee en join the party. Met een man of zes lekker zitten kletsen over van alles en nog en wat. Was erg leuk om mee te maken. En ook nog voor de eerste keer gekookt in de camper. Dinsdag = pastadag. Lukte prima en was goed te eten. Afwasje gedaan, bakkie thee en koffie gedronken. En nog even dit verhaaltje getypt. Eens kijken of we morgen een restaurant met de gouden boogjes tegen komen, met wifi, dan zal ik verzenden. Foto's lukt niet echt goed met een iPad om te versturen, dus die houden jullie te goed. Greetz, Roel en Debbie from Down Under. No worries, mates!! Benieuwd wat de dag van morgen ons weer gaat brengen.

Kees

Wauw, schitterend allemaal dus. Leuk he "camperen" ?

Stefan

Tjonge jonge!
Mooi man, en ik maar zwoegen.......
Geniet er maar van, hier is alles onder controle.

Nicole

Wat leuk!!!
We zijn weer aan de kust en hier geen sprake van zon wel regen!!!!
Groetjes

Laurens

Leuke verhalen Roel en Debbie! Ik krijg weer zo'n zin om nog eens die kant op te gaan, het is een fantastisch land!

Heb je al eens een boterhammetje met Vegemite gegeten ter plekke? (Jeweetwel, uit het liedje van Men at Work, Down under) Ben benieuwd of je het te pruimen vind... ;)

Geniet er van!

Gretha

hoi, hoi,
Nou jullie hebben altijd we beesten in de buurt! Zijn het geen spinnen dan zijn het wel vogels haha, ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer tegen komen. Maar jullie hebben het wel gezellig!1 Geniet er lekker van en veel plezier!! GroetjesX