Vinkies.reismee.nl

The beach

A la playa Jeetje, wat zijn we op een mooie plek aan beland gisteren. In de schemer niet zo goed te zien, maar vanmorgen des te beter. Wat een prachtig tropisch strand hier bij Mission Beach. Groen blauwe oceaan, breed zandstrand, palmen en heerlijk weer. Wat wil een mens nog meer. Vanmorgen ging ik, Roel, op pad om een broodje te halen. Maar het eerste wat ik zag was een marktje aan de overkant van de weg. Met allerlei snuisterijen en etenswaren. Zag er leuk uit, later uiteraard met Debbie ook nog heen geweest. Was goed te doen met rolstoel, alle paden waren redelijk te berijden. Ik heb bij een tentje met Thais eten een heerlijke maaltijd uitgekozen voor 's avonds. Lekte nog lekker uit de verpakking over Debbie's broek heen dus er kon gelijk een wasje gedaan worden. Was toch wel nodig, want door de warmte willen we nog wel eens lekker zweten. We zijn ook nog lekker wezen zwemmen in het zwembad(je) van de camping. En na de lunch lekker naar het strand. Het oceaanwater was ook heerlijk, dus we genieten met volle teugen van deze echte, rustgevende, vakantiedag. Al moeten we wel oppassen met de zon, want we zijn allebei al flink aan het verkleuren. Dat gaat nogal hard hier. We kwamen er ook achter dat hier de zomertijd is ingegaan; die tijden zijn wel een mindf*ck hoor. Al hebben we weinig last van een jetlag blijkt. Wel vroeg wakker. Nu hebben we alweer gegeten en een bakkie gedaan. Morgen gaan we een grote ruk maken richting de Whitsunday kust, dat moet helemaal fantastisch zijn. Waarschijnlijk ook voor twee dagen, dan kunnen we dinsdag een tocht maken naar het Great Barrier reef. We horen van thuis dat de honden het ook naar de zin hebben. Lekker modderbad genomen. Bedankt dat ze een mooie dierendag hebben gehad, Dirk! :-) Annette, even niet meelezen!  Achter ons in de palmen hangen een paar spinnetjes. Ze zijn ongeveer zo groot als een vuist! Met nog een paar poten eraan waar je U tegen zegt. Gelukkig hangen ze hoog. De camping grenst gelijk aan het regenwoud; we horen dan ook de hele dag krekels en vogelgezang. Vanmorgen kwam er zelfs een kolibrie de hibiscus achter onze camper inspecteren. Prachtig! Ook loopt er nog een vreemd beest rond, de Cassowary. Zo groot als een volwassen man, lijkt op een emoe. Is een beschermde en bedreigde diersoort. We hadden er nog nooit van gehoord. En onderweg hier naar toe word gewaarschuwd dat je er voor op moet passen, omdat ze zo maar de weg over kunnen steken. We hopen stiekem dat we er toch nog wel een te zien krijgen. Maar niet voor de camper! Foto's uploaden lukt nog niet echt. En op onze mobiel hebben we de data uitgezet, want de mb's knallen er doorheen met alle automatische updates. Dat schiet niet op. Op de campings hebben we meestal 50 MB gratis per 24 uur, maar die zijn ook zo op. Dat jullie het weten. Zo, dat was het weer voor even.

Cas

Tof dat jullie t zo leuk hebben! :D

Tip vd dag, koop daar een prepaid kaartje voor tha internetzz

Wilko

Hallo daaro, fijn dat het zo goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Wat een beest zeg die Cassowary, ff gecheckt op www. Had je die klauwen gezien?? We wachten op je volgende verslag. Good day mate ;)

Nicole

Fijn dat jullie zo genieten!
Veel plzier nog!

myriam

We reizen en genieten weer vanop afstand mee.Erg benieuwd naar de foto's die er vast binnenkort ook weer bijkomen. Maar met de beschrijvingen en wat eigen fantasie komen we al een heel eind! Leuke verslagen, Roel! Groetjes! Geert en Myriam

Ank

Fijn dat jullie het zo geweldig hebben.
Die spinnen wat minder ik zou als de dood zijn dat ze uit de boom vallen ik heb nu al kippevel.
Groetjes jezus

Margreet

Wat heerlijk, zon, zee en strand wat wil je nog meer.
Uh foto's van de spinnen zien we later wel een keer :(
En de automatische up-dates die kunnen jullie uitzetten hoor.
Veel plezier

Margreet

dat uitzetten doe je in de play-store menu-instellingen-en dan apps niet bijwerken.

claudia

toch stiekum wel beetje jaloers hoor, met dat tropische strand....
Lekker genieten jullie.
Enne.....lekker he dat thaise eten! xx

Gretha

Hoi,hoi,
Heerlijk hoe jullie genieten!! Maar die spinnen mogen jullie wel houden hoor!!! Moet er niet aan denken!!!! Brrrr
Nou lekker genieten, dan genieten wij ook stiekum mee????
Groetjes en tot de volgende!!

Annette

Oke, nu moet ik natuurlijk ff reageren. Ga gauw weg daar!! Weg bij die spinnen!! Gat, gat, brrrrrr!!! Zit ik ff lekker jullie belevenissen te lezen......zie ik mijn naam. En ja, ik wist wat de volgende zin was voor ik het gelezen had! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en mooie dingen zien! En stoertje....ik ben trots op je!!! Op jou ook Roelie, links rijden is apelastig! Geniet er lekker van schatten! dikke knuf van ons!

Annette

En Roel, please geen foto's van spinnen erbij!!!!