Vinkies.reismee.nl

Druk druk druk

Dag twee alweer on the road, mensen. Vanmorgen, zaterdag 4 oktober, zijn we vanuit Innisfall vertrokken met als eindbestemming Ingham. Ik had gisteren in diverse brochures al gelezen over Mamu park, waar je via een soort loopbrug hoog door het regenwoud kon lopen: de Mamu tropical skywalk. Dus daar zijn we eerst heen gegaan. Het was makkelijk te vinden middels de tottom. De auto rijdt overigens prima, al rammelt er wel van alles tijdens het rijden, we zijn er nog niet achter wat daar schuld aan is. Het links rijden levert, tot nu toe, ook nog geen problemen op. Gaat prima. Afijn, Mamu skywalk. Daar aangekomen werden we aangevallen door een heel leger horzels, niet fijn. Ze hadden ons al een paar keer flink te pakken, die klerebeesten. Richting de skywalk werden het er gelukkig wat minder, misschien ook vanwege het insectenwerend middel wat we bij de kassa kregen. De wandeling door het regenwoud was indrukwekkend, met mooie vergezichten. Toch nog wel flink duwen met de rolstoel. Maar Debbie was wel heel stoer, want aan het einde was er een uitkijktoren en ze is toch zes trappen omhoog geklommen om ook van het uitzicht te genieten. Onderweg kwamen we nog een groep mensen tegen, nederlanders natuurlijk :-) Was een groep mensen met een verstandelijke handicap die toch even, met drie begeleiders, Australie deden in een dag of tien. Daarna gingen we op weg naar Millaa Millaa, dorpje verderop. Deb las in de Lonely Planet dat we zeker de watervaltour niet mochten missen. Kwam goed uit want onderweg zagen we bordjes en die zijn we toen maar gevolgd. We reden, overigens, flink een stuk het binnenland in waar het erg heuvelachtig bleek te zijn, hellingen van 8 tot tien procent. Maar de auto kwam er moeiteloos overheen. De watervaltour bestond uit drie watervallen op verschillende locaties. Deb was weer stoer want de eerste en de laatste waren alleen met trappen te bereiken en die heeft ze toch allemaal af- en weer opgelopen. Mooi gezicht al dat water, vooral als je eigenlijk nog nooit een waterval hebt gezien. De laatste was de mooiste, met veel water ervoor waarin gezwommen mocht worden. Werd veel gebruik van gemaakt door de vele toeristen. Deb heeft nog even pootje zitten baden. Ook de groep nederlanders kwamen we hier weer tegen. Millaa Millaa was niet schokkend dus dat hebben we maar overgeslagen. Ingham zou eigenlijk onze eindbestemming voor vandaag zijn, maar omdat we nog geen oceaan gezien hadden zijn we onderweg afgeslagen richting Mission Beach en daar een camping opgezocht. Daar staan we dus nu voor twee dagen. Mooi, rustig, plekje hier. Met uitzicht op zee. Morgen gaan we een dagje strand doen. Iedereen alvast bedankt voor alle reacties en tot later. En Cor, van harte. En Henk ook alvast gefeliciteerd met je verjaardag. En Deb ligt nu als een dood vogeltje op de bank, raarrrrr L8terssss

Ank

Het klinkt allemaal weer fantastisch.
En zus TOPPIE ik wou dat ik een klein beetje van jou doorzettings vermogen had.

Esther

Klinkt super allemaal hoor! Nu ff uitrusten we wachten met spanning op t volgende verhaal!

Nicole

Wat fantastisch om dat allemaal te lezen! En wat een dappere Debbie! En nu een paar dagen rust heerlijk.
Nicole

Margreet

Leuk om te lezen dat alles naar wens is :)
Zus je bent een topper!
Lekker genieten van het strand en de zee vandaag of is het nu gisteren bij jullie:) Ik wil alleen wel weten wat de temperatuur is daar.
xxx tot jullie volgende belevenis maar weer.

Claudia Bergsma

Klinkt allemaal geweldig jullie verhalen!!
En deb, klasse hoor!!!
xx

Cor

het is zo te lezen weer geweldig.
dus genieten maar!!
groetjes
uut grunnn

Heleen Molewijk

Erg leuk dat jullie ons op deze manier laten meereizen!! Dank!
Debbie topperrrrrrrrr!

Gretha

Hoi, hoi,
Toppie hoor Debbie!!
Maar op tijd rusten he!!
Leuk om te lezen dat het allemaal zo lekker gaat. Geniet er maar lekker van.
GroetjesX