Vinkies.reismee.nl

Snorkelen

Hallo bloglezers

Hier weer een verhaal vanuit een warm Egypte (sorry). We hebben de klaagzang, omtrent het weer in Nederland, gelezen in de reacties.Tja, we kunnen we weinig aan doen. Valt hier ook niet mee hoor, iedere dag boven de dertig graden (gni gni). Maar ja, voor ons zit het er ook al weer bijna op. Maar we genieten nog volop van de zon, nu het nog kan.

Vandaag zijn we naar een baai in de buurt van Port Ghalib geweest. Snorkelen met de schildpadden. Was weer erg leuk. Alleen hadden we het vorig jaar beter georganiseerd door zelf een busje te huren. Nu waren we in een gezelschap met onze eigen snorkelchef. Nou, deze Gyppo kon ontzetten goed snorkelen (not). Zelfs Debbie kon hem er uit zwemmen, en dat zegt nogal wat. Gezelschap moest dus bij elkaar blijven, en gezamelijk gingen we wat rond snorkelen. Helaas aan de verkeerde kant van de baai, want wij weten dat aan de andere kant van de baai het rif veel mooier is. Maar we hebben weer schildpadden gezien en dat was dan toch wel weer mooi.

We zijn ook al een paar keer in het aangrenzende hotel wezen eten. Daar is de keuze qua eten veel groter en gevarieerder dan in ons hotel. Veel vlees van de grill, alleen hebben de koks wel een beetje bijscholing nodig. Want, helaas wordt er nogal wat te gaar gebakken (en doorbakken). Maar ach, het smaakt allemaal wel.

Voor de rest is het lekker luieren en lezen aan het zwembad . Er is vaak te veel wind om te gaan snorkelen bij het huisrif. De rode vlag is dan gehezen en dat betekent: niet in het water. En dat doen we dan ook niet. Morgen maar weer eens zien of het tegen het einde van de dag wat beter is. Meestal gaat de wind liggen aan het eind van de dag.

Donderdagavond gaan we weer richting het koude Nederland, dus we hebben nog drie dagen om lekker hier te genieten.

Groet, Roel & Debbie

Nicole

Hier zal het vandaag erg druk zijn met de koers,en ze boffen want het weer is prima.Ik lees dat jullie met volle teugen genieten.Ja aan mooie dingen komt er een einde.Nog drie dagen,en de twee kornuiten zien hun baasjes terug,er zullen veel waf waf wafs te horen zijn!!!!Nog veel plezier.
groetjes!!!