Vinkies.reismee.nl

Santa Fe - The old town

Santa Fe - New Mexico
Vandaag, op onze vrije dag, hebben we het rustig aan gedaan (not). Vanmorgen kwamen we in gesprek met onze Amerikaanse buren. En die gaven ons wat tips om te doen. Waaronder het oude centrum van Santa Fe en Bandelier State park. Maar die twee lagen natuurlijk weer een eind uit elkaar ?. We zijn eerst wat boodschapjes gaan doen, hele goede supermarkt gevonden in Santa Fe. Dus lekker in de camper, op de parkeerplaats een stokbroodje zitten eten.
Daarna zijn we naar het oude centrum gereden. Op een groot plein zaten een hoop native americans (indianen) met hun handel. Veel sieraden maar ook ander spul. We hebben een beschilderd, van klei gemaakt, ei gekocht. En ook een mooi schilderwerkje van een echte Navajo-indiaan. Zeer aardige man waar we behoorlijk lang mee gekletst hebben over van alles en nog wat.
Toen zijn we naar Bandelier state park gereden, zo'n vijftig mijl verder op. De rit erheen was al prachtig, steil gebergte langs de weg en flinke hellingen om af of op te rijden. In het park zelf moesten we ook nog een mijl of drie rijden voor we bij het bezoekerscentrum waren. De grote camper mocht op een plek staan waar normaal drie auto's staan, het was niet meer zo druk dus het kon. We hebben een stukje een pad gevolgd naar een oude nederzetting, toen was bij Debbie de pijp wel leeg qua lopen, maar ze heeft het gedaan. Ik ben nog even een stukje omhoog gegaan en toen was wel te merken dat we op twee kilometer hoogte zaten (hijg hijg). Ik hoop straks de foto's kunnen uploaden dan kunnen jullie zelf zien hoe prachtig het was in dat park.
Terugrit was ook weer adembenemend mooi. We hebben weer lekker gegeten en Santa Fe en waren net voor donker weer terug op de RV-site.
De statistieken:
Weer eens voor $ 160,00 getankt, dat scheelt morgen weer.
voor Victor Charlie Charlie: N 35 gr 46.723 - W 106 gr 16.228
131 mijl (209 km) gereden vandaag.

Jacqueline.

Wat een prachtige verhalen,dikke kus van de katten.Groetjes Jacqueline.

Wilko

Benieuwd naar de foto's. Wat een reis hè, fantastisch om te beleven denk ik. Heb je die Indiaan verteld dat wij één Indiaan naar het songfestival gaan sturen? ;-) Heel veel plezier verder, papa echo bravo