Vinkies.reismee.nl

Show me the way to Amarillo.

We zijn nu; 26 maart 2012 11:29 in Tucumcari New Mexico; op een parkeerplaats. Hebben even uitgezocht waar we heen gaan. Later meer (nu acht uur tijdverschil met jullie). Hier het verhaal van gisteren.

Dag 6: Chandler, OK - Amarillo, TX
316,8 mijl ( 507 km)
Totaal: 1744.4 mijl (2791,04 km)
Getankt: 38,723 gallon
Ja, we zijn flink op weg. We krijgen het niet voor elkaar om hier in Texas verbinding te maken, dus dit verhaal is wat later. Vertrokken vanuit Chandler richting Oklahoma city. Bij BestBuy hebben we een iPad aangeschaft, maar vanwege dus het ontbreken van Wifi nog niet kunnen configureren. Komt wel goed.
Toen richting Texas. Nou, als je Groningen kent dan weet je dat dat vlak is. Vermenigvuldig dat met een factor tien en je hebt Texas. Één grote vlakte! We zitten in het noorden, ook wel de Panhandle genoemd. Af en toe wat heuvels met dan wel weer een wijds uitzicht. En waaien dat het hier doet. Er is geen boom om iets tegen te houden. En de temperatuur is ook behoorlijk hoog, zo tegen de dertig graden. We staan iets voorbij Amarillo op een zeer kale, saaie camping. Maar ach, we hebben water en stroom. Morgen zoeken we wel weer iets moois op; richting New Mexico.
Bij de receptie vroegen we of er een goed steakhouse in de buurt was. Nou, zei de mevrouw, inderdaad. Met gratis limo-service! Dus we hebben ons op laten halen met de limo en die bracht ons netjes naar het restaurant (enkele reis 16 mijl). Maar het was het waard. Gelukkig hadden we het fototoestel bij ons, zag er zeer bijzonder en erg westernachtig uit. Er zat ook een stel op een verhoging vlees te eten (zo'n twee kilo) en dat moesten ze dan binnen een uur naar binnen werken. Anders moesten ze het betalen (72 dollar). Nou, ze hebben het niet gered. Ik heb er een foto van gemaakt.
We zijn netjes met de limo weer terug gebracht. En nu gaan we maar weer eens slapen.

Margreet

Weer een geweldig verhaal, vooral dat van de steak :-)
Groetjes

Wilko

Wat een verhaal weer, leuk hoor. Excuus voor mijn onoplettendheid, Kings grave gespot.

Wilko

Ps. Vergeet de zegeltjes niet. Gaat lekker snel zo met al die gallons.