Vinkies.reismee.nl

Vulkanisch en zo

Rotorua

Omdat we maandagavond zo goed boel georganiseerd hadden, waren we dinsdagmorgen binnen 40 minuten op pad! Richting Rotorua. Het bleek pleurisweer te zijn, lekker regen en kkkkkk koud. Gelukkig gingen wij de stad uit want er stond een mega-file de stad in.

Zondagavond hadden we onze post ontvangen van de receptie. Alle vouchers, voor de hotels, een reisbeschrijving en een hele mooie roadmap. Doos wat bijna niet te tillen. Aan de hand van de reisbeschrijving was de navigatie ingeprogrammeerd. Dan krijg je dus, door bij de tussenstops het centrum van een plaats te selecteren, ook nog eens een rondrit door de desbetreffende plaats. En dat was dan af en toe wel lachen, plaatsje van niets: de tomtom links links en links en je zat weer op de route. Maar we hadden er lol om.

Na een mooie rit van zo'n 200 kilometer kwamen we in Rotorua aan. Het was te ruiken! Zwaveldampen die uit het meer opstijgen zorgen voor een behoorlijke meur. @Annette; dat herinner je je vast.

Inchecken was een eitje, beetje sjofel hotel, maar alla we doen het er maar mee. Je kan hier gebruik maken van het zwembad en enkele prive-bubbelbaden. Dat hebben we uiteraard gedaan. Bubbelbad was heerlijk en alles word natuurlijk door de natuurlijke bronnen verwarmd tot zo'n veertig graden. Lekkerrrrr. Debbie had nog een massage voor de boeg, dus die is lekker een dik uur onder de pannen geweest. Was erg lekker, zo lekker, dat ze morgenochtend voordat we weggaan nog een keer gaat. Toen hebben we eens even een lekker tukje gedaan en was het ineens tijd om te gaan eten. In het hotelrestaurant dan maar. Ik had een soepje vooraf en lam, Debbie een steak besteld. Komt na een kwartier ineens al het hoofdgerecht op tafel. En de soep dan? Oh ja... ging ze even halen. Dus dat begon al niet echt goed. De soep werd er bij gezet, en die was wel te eten. Het hoofdgerecht van ons beiden dus niet. De lam leek meer op rollade en Debbie's steak was nogal een blok. Niet lekker dus, we zijn geen zeurders maar dit hebben we terug gestuurd. Je krijgt dan een sorry, maar je moet nog wel betalen! Morgen bij het uitchecken maar een klacht indienen.

Voor vandaag, woensdag, stonden de vulkanische velden op het programma. Eerst lekker ontbeten (in een betere tent dan het hotel) en toen 30 kilometer rijden. We hadden gelezen dat er een geiser iedere dag om 10:15 uur zou gaan spuiten, dus we dachten dat we al te laat zouden zijn. Maar bij aankomst in het park werden we door iemand terug verwezen en dat als we op zouden schieten we nog op tijd zouden zijn. En dat waren we. Zag er mooi uit, en we pakten nog net het laatste gedeelte van de uitleg mee voordat de geiser begon te spuiten. Apart gezicht en weer zo'n lekker luchtje (NOT).

We zijn ook nog verder het park in gegaan, waren weer eens flinke hellingen met grint. Dus rolstoel op de achterwielen en gaan. Zaten mooie vijvertjes bij, Groen en geel en stinken soms. Niet te harden. Maar wel apart om te zien, en we hadden heerlijk weer. Niet te warm, maar wel een zonnetje. Onderweg kwamen we nog een paar gasten tegen, vlamingen en nederlanders. Dus daar hebben we nog even mee staan praten, de nederlander was blij dat hij weer eens NL kon praten. Dus even wat ervaringen uitgewisseld, was leuk gesprek. En na een uurtje waren we weer bij de uitgang; nog wat souvenirs gekocht en weer terug naar Rotorua gereden.

Debbie doet nu een tukkie en ik zit in de lobby van het hotel te typen. Vanavond gaan we naar een echt Maori-gebeuren. Zang en dans en het eten (uit de hangi) moet heerlijk zijn. We gaan het zien en vertellen in een volgend verhaal weer hierover.

Ik zal gelijk wat foto's bij plaatsen.

Houdoe, Roel & Debbie

Kees

Mooie verhalen. Gek om te lezen: Voor vandaag, woensdag, stonden.... Het is hier nu woensdag 6:00 en voor ons staan vandaag, woensag, nog.....

Nicole

Leuke verhalen,en die geur kennen we ook niet zo aangenaam!!!
Veel plezier.
Nicole

Annette

Ja die geur, nou ja, zeg maar STANK! Ik ruik het nog! De Maori's is geweldig! Veel plezier daar en niet stiekem onder hun rieten rokjes kijken hoor!! Dikke knuf!

Gretha

Hoi, hoi
Was weer een prachtig avontuur zo te lezen!!
En die geisers!!! ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen al ben ik er zelf nooit geweest. Maar ik ken de verhalen van mijn zus en broer, die zijn daar ook geweest!
Wel heel mooi om te zien!
Nou ik hoop dat jullie ergens anders lekker kunnen eten dan daar in dat hotel!!
Groetjes en veel plezier!XXX